۱۳۸۷ بهمن ۴, جمعه

نمره و طول ترم


امتحانات بالاخره تمام شد. ولی این ترم آن طور که برنامه ریزی کرده بودم، نتوانستم معدلم را دوباره ببرم بالای 17. شاید حتی معدلم کمتر از 17 بشود دوباره.

ولی یک چیز رو یاد گرفتم، و آن اینکه در درسی نمره ای که میخواهی را می آوری که در طول ترم به آن اهمیت داده باشی. البته، این استثنا هایی هم دارد.

مثلا الکترونیک را در طول ترم یک بار هم نگاه نکردم، ولی بالا ترین نمره را گرفتم. و این به این خاطر بود که استاد میان ترم را صحیح نمیکند. و در مقابل مخابرات که در پایان ترم نمره خیلی بالای 16 (بالا ترین نمره در پایان ترم 16.75 بود.)را گرفته ام، اما به دلیلی که استاد میان ترم را هم لحاظ میکند، 13 شدم در کل که خیلی پایین است.

البته با این همه هنوز هم سیستم شب امتحان جواب میدهد. ولی به شرطی که امتحانات میان ترم را هم جزء امتحانات بگیری. که این ترم من نگرفتم و معدلم کم شد.

پس نتیجه منطقی این است که واقعا نیاز نیست به درس اهمیت بدهی در طول ترم، فقط کافی است که میان ترم را هم درس بخوانی. نه دیگه، گوش نمیکنی. ببین، گفتم نمره ای که دلت میخواهد. بالا ترین نمره الکترونیک 18.5 بود که من دوست ندارم. نمره ای که دوست دارم 20 یا دیگر 19.5 است. که در آزمایشگاه ها گرفتم که واقعا در طول ترم برای آنها زحمت کشیده بودم.
پس همانی که اول گفتم. باید به درسهایی که دوست داری نمره بگیری در طول ترم بها بدهی و واقعا زحمت بکشی. آن استثنایی که گفتم منظورم الکترونیک نبود که با وجود اینکه زحمت نکشیده بودم، نمره ی نسبتا خوبی گرفتم. استثنا این است که ممکن است خیلی خیلی هم زحمت بکشی، ولی استاد محترم بشا.. ببخشید، نمره پایینی بدهد. که تجربه این را هم داشته ام.

پ.ن.اینترنت ای دی اس ال هم چه نعمتی است. یادم رفته بود که سر ماه است و باید حسابم را شارژ کنم و الان با دایال آپ وصل هستم. چه عذابی ست.

هیچ نظری موجود نیست: